Vés al contingut (premeu Retorn)

Sou a: Inici / Notícies / Ponències de difusió del Pla Estratègic TIC de la UPC 2021

Ponències de difusió del Pla Estratègic TIC de la UPC 2021

Agustín Fernández i Oriol Sànchez van presentar el PETIC 2021 en la IX Jornada de Docència del departament d'ESSI

L'11 de juliol passat es va celebrar a l'edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC la IX Jornada de Docència del departament d'ESSI. Aquesta jornada, organitzada anualment pel Departament d'Enginyeria de Serveis i Sistemes d'Informació (ESSI) de la UPC, té per objectiu l'intercanvi d'experiències docents entre els membres del Departament i l'ampliació dels punts de vista amb aportacions externes relacionades.

En l'edició d'enguany s'ha volgut fer un apropament al disseny del Pla estratègic TIC (PETIC) de la UPC 2021, centrant el focus en l'impacte en la docència. Per aquest motiu, Agustín Fernández, vicerector de Transformació Digital de la UPC, i Oriol Sànchez, Business Manager d'IThinkUPC i coordinador del projecte, han fet dues ponències sobre aquest programa de projectes.

El PETIC UPC 2021, entre altres coses, ha de posar les bases per poder definir i implantar un model de serveis TIC que doni el millor suport a l’estratègia de transformació digital de la UPC, alineat amb el Pla d’actuacions UPC 2018-2021. A més a més, ha de proposar la cartera de projectes que s’han de dur a terme en aquest període. Aquest projecte ha durat un total de 10 mesos, hi han participat més de 125 persones (vicerectors, directors, caps, gestors i tècnics de la UPC i d’UPCnet), s’han generat una vintena de lliurables finals, amb més de 2.000 slides, i s’han proposat més de 200 projectes.

 

Agustín Fernández

 

Sobre els factors clau de l'èxit del projecte, s'ha destacat un fort lideratge institucional del vicerector de Transformació Digital i la directora TIC de la UPC; la participació de tots els actors clau; l’atenció especial que s’ha fet perquè la comunicació fos clara i transparent; la creació d’equips de treball coliderats per la UPC i UPCnet; l’intent de generar sempre un clima de confiança i respecte mutu entre tots els participants mitjançant la compartició de coneixement i bones pràctiques del sector de les TIC, i, finalment, el compromís explícit en el plantejament de projectes de transformació realistes i adaptats a les necessitats de la UPC. 

 

Oriol Sànchez

  

Sobre la metodologia de gestió del projecte, s'ha realitzat una aproximació en 3 fases: una primera fase AS-IS per analitzar i diagnosticar la situació actual; posteriorment la fase TO-BE, en què s'han generat diferents escenaris d'evolució futura i s'ha seleccionat el més adequat per a la UPC, i, finalment, la fase TO-DO, en què s'ha detallat el full de ruta entre la situació actual i la situació futura que es vol assolir a través d'una sèrie de projectes proposats per als anys 2019, 2020 i 2021.